Arbeitsort dieser Stelle Lausanne und Zurich

Predicting Customer Lifetime Value (Master Thesis / Internship)

Bewerben

It is commonly admitted that acquiring a new customer is more costly than exploiting the potential of an customers. The more a customer would purchase my services and products, the better I will understand what he needs and its purchasing behavior. But how can I identify which customer has the most value so I can focus my sales and Marketing efforts?

If it purchasing behavior is worth to be analyzed (ordered amount, frequency, customer value, lifespan), can AI be used to read such KPIs and provide prospective figures of for 1 customer? For the whole portfolio?

Customer Lifetime Value should be used to build my communication strategy and my revenue forecasts.

You will be in charge of :

  • Evaluating CLV on various datasets
  • Researching and/or building predictive models
  • Implementing a predictive model for CLV

You will have the opportunity to present your work to our Customer in Retail or Non-Profit sectors.

You will join our team of CRM Experts the support of our Big Data,  AI team as well as Marketing Experts. You will work in a stimulating and highly skilled environment.

In this role

You will be in charge of:

  • Analyzing solutions and frameworks in the field of Machine Learning
  • Understand the key predictive criteria
  • Choose customer profiles that better answer your predictive model
  • Integrating a Predictive Analysis solution within a CRM
  • Design and develop a working Proof of Concept

What we offer

Join our team as intern and you will find a young, dynamic and culturally diverse working environment.

About your profile

  • Software engineering and programing,
  • Interest in Big Data and Machine learning,
  • On-the-job training will be provided by our experts.

If you are INTERESTED in applying for this position, please send us your complete application (CV, cover letter, letter of reference, diplomas and certificates).

Wenn Sie auf dieser Website weitersurfen, akzeptieren Sie die Nutzung von Cookies oder ähnlichen Technologien, welche die Erstellung von Zugriffstatistiken für unsere Website bezwecken (Tests und Messungen von Zielgruppen, Besuchen, Surfverhalten und Performance), die Ihnen aber auch gezielt auf Ihre Interessen abgestimmte Inhalte und Inserate anbieten.

Wir haben unsere Cookies aktualisiert. Zögern Sie nicht, Ihre Präferenzen ebenfalls zu aktualisieren.

Schließen
save

Ihre Cookie-Präferenzen setzen

Ihre Cookie-Präferenzen aktualisieren

Sie können sich über die Art der hinterlegten Cookies informieren, sie akzeptieren oder ablehnen, sei es für die gesamte Website und alle Services oder einzeln für jeden Service.

OK, alles annehmen

Besucherfluss

Diese cookies verschaffen uns Einblick in Traffic-Quellen und ermöglichen uns ein besseres, anonymisiertes Verständnis unserer Besucher.

(Google Analytics und CrazyEgg).

Neu

Freigabetools

Cookies von sozialen Medien erlauben ein Teilen von Inhalten in Ihren bevorzugten Netzen.

(ShareThis)

Neu

Verständnis der Besucher

Diese cookies werden verwendet, um Besucher über verschiedene Websites hinaus zu verfolgen.

Dadurch wollen wir relevantere, zielgerichtete Inhalte für bestehende Kontakte anbieten (ClickDimensions) und Inserate anzeigen können, die für die Benutzer nützlich und ansprechend sind (Facebook Pixels).

 

Neu
Weitere Angaben zu diesen Cookies und unserer Cookie-Richtlinie finden Sie hier.